jag samlar på minuspoäng

Jag har en matvägrande Alvin här hemma som tar napp och nalle och lägger sig
i soffan för att sova så fort vi nämner att det är dags att äta.

Jag har även en Alvin här hemma som varit riktigt hård i magen i snart 2 veckors
tid och bara bajsat var 3-4 dag (och då med stora besvär och gallskrik)

Jag fattade inte förrän ikväll att dom två mest troligt hänger ihop. Less som jag är
på hans vanliga krångel med mat (som han pysslat med senaste året) tog jag
bara förgivet att han bestämt sig för att krångla ännu mer och blev mest bara
irriterad när stackarn säkert bara tappat aptiten pga förstoppningen. Känns dumt
att bli irriterad på det.

Jag samlar visst på mammaminuspoäng...och inte kan jag ens skylla min trögtänkthet
på amningshjärna heller.

Nu börjar kampen för oss att försöka lura i honom lösande kost vilket är en inte helt
simpel uppgift...det är ju ändå mrKräsen vi pratar om.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Du får mata honom med rssin och plommon, kommer ihåg "russin-gubben-spelet" då man var liten och ritade en gubbe som man la russin på, sen bestämde den ena ett russin som var piprussinet och så gälldedet för den andra att äta så många russin som möjligt innan man kom till "piprussinet". Hur kul som helst.



Nästan så jag förstår Alvin, slälv har jag också tryckt en massa fibrer och plommon de senaste dygnen... och halleluja - jag kan bajsa igen!:)

Hahahaha!

2009-12-09 @ 13:09:41
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0