Morgonpigg?

Imorse masade jag mig upp ur sängen redan 06.15. Eller snarare så hade jag ställt klockan 06.15 men jag tog nog mig inte upp ur sängen förrän framåt halv sju. Vid den tiden på dygnet är jag mer död än levande men jag lyckades i alla fall pilla i mig lite frukost och få på mig rena kläder och borsta mina tänder innan det var dags att plumsa genom snömassorna till busshållsplatsen. 7.45 ramlar jag in på jobbet och startar datorn och kastar samtidigt ett öga på mitt schema för dagen och inser att det står 8.45 som starttid på mig, inte 7.45. En timme extra hade jag alltså kunnat ligga kvar i den varma sängen och drömt söta drömmar. Nåja nu hann jag istället med en lunchdate på stan när lunchen fick bli en extra timme lång.

Eftersom jag absolut inte hade någon tanke på att fota en morgontrött Lisa mellan frukost och tandborstning så bjuder jag istället på en bild på Alvin.


Alvin i snygga haklappen som supersnälla mormor har sytt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0