Nåja, vad är väl en bal på slottet?

Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles... alldeles underbar!



David är och roar sig kungligt.
Nåja han är i alla fall och äter julbord i huvudstaden medan jag sitter
här mitt i en galet stökig lägenhet där man knappt skymtar diskbänken
för all den skitiga disken och tvättkorgen svämmar över inne på
toaletten och den stora resväska ekar tomt trots att det ju faktiskt är
redan imorgon vi åker till Gällivare.




Okej riktigt så synd är det faktiskt inte om mig. Det har nu gått några
timmar sedan jag författade ihop ovanstående text och på den tiden
har jag hunnit snabbröja lite i lägenheten, ta hand om all disk, tvättat
och hängt en maskin med alvins och mina kläder och nu ska jag börja
förbereda för lite fredagsmys.

Stora mängder värmeljus ska tändas, chips och godis ska fram, tv:n
ska slås på och hela trion grabbarna bus ska placeras i soffan.

Vi ska, som resten av Sveriges befolkning, se Idol-finalen ikväll. Jag är
dock något så udda som en svensk medborgare som faktiskt inte sett
ett endaste av säsongens Idolavsnitt (har iof knappt sett några avsnitt av
någon av Idolsäsongerna...med undantag av några pinsamma
uttagningsavsnitt). Jag hade dock inte så mycket att säga till om kvällens
TV-tittande då vi har Edde och Gustav som övernattande gäster och dom
har följt hela säsongen och vill alltså även se finalavsnittet.

Så visst...inte alls lika glamoröst som vare sig en bal på slottet eller ett
julbord i huvudstaden men rätt mysigt ändå.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Perfekt! Messa mig bara ditt kontonnr så för jag över pengarna.



Just ja, du är ju värsta working-girlnu för tiden. Lycka till!=)

Det är bara att komma förbi när du har tid, med två småttingar och 20 minusgrader ute går jag inte så långt!;D

2009-12-17 @ 10:57:16
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0