Velpotta med stort V!

Jag är en klassisk velpotta.
Jag kan under inga omständigheter fatta några som helst beslut själv.
Jag har en inneboende röst som ständigt tvingar mig att fråga andra
om råd om precis allt hela tiden. Förstå hur tröttsamt det måste vara
att umgås med mig i några dagar. Det tar en halv förmiddag för mig
att välja kläder åt mig själv och då är inte min garderob vidare
välfylld för att inte tala om hur många timmar jag faktiskt lägger per
vecka åt att välja kläder åt Alvin. Det är mer regel än undantag att jag
blir kvar i matvaruaffären en längre evighet om jag åker dit utan
shoppinglista (har jag med en lista kan jag fixa besöket på en kortare
evighet).

Man kan ju tycka att jag borde inse att världen inte går under om jag
tar en lila tröja istället för en svart eller om jag skickar Alvin till dagis
i overall istället för fleecefodrade skalkläder och världen går garanterat
inte under för att jag köper spagetti istället för makaroner på ica.

Det bästa med allt är ändå att jag trots den inneboende velpottan har
ett stort behov av att få bestämma och jag har starka åsikter om hur
jag vill ha saker eller snarare hur jag absolut inte vill ha saker. Helt
logiskt och lätt att förstå va? ;-)

Summa summarum så blir det aldrig något gjort när jag är
inblandad. För jag vill bestämma själv men jag kan inte
bestämma mig :-D

Taveljakt
Senaste dagarna har jag ägnat åt att finkamma internet efter idéer på
tavlor att ha i Alvins rum samt i hans kök som ska byggas i helgen.
Jag har hittat massor med bra förslag, speciellt till hans rum men jag
kan verkligen inte bestämma mig. Jag erbjöd Sofia att fixa tavlor åt
henne också och hon valde direkt så nu har jag skickat 6 bilder för
framkallning åt henne medan jag själv än så länge bara lyckats få ihop
två.

Här är iaf de två tavlorna jag lyckats få ihop till mig själv.
(Ni kan ju kika på dom lite tyst, vet inte hur lagligt det är att sno
andras ideér på detta sätt..men känns ju dumt att betala flera hundra
per tavla när jag kan göra likadana själv)

Första ska till hans rum och är en Isainspirerad tavla

Den andra ska upp på en hylla i hans nya kök (Tror jag - om jag inte
hinner ändra mig innan köket är klart)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Snygga!

Såklart:)

Jag är nog precis lika velo... men jag är också tokigt impulsiv och är väldigt bra på att överdriva det mesta... så bered dig på att jag kommer att vilja ha MASSA mera fina bilder i framtiden:D

2009-12-11 @ 11:08:12
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0