Vardagslyx

Begreppet vardagslyx har ändrat karaktär det senaste året.

Nu för tiden känns det otroligt lyxigt att bland annat få:
* sitta på bussen i lugn och ro och kanske lyssna på lite musik och halvslumra på väg in till stan
* 30 minuters avlsappning i solariet
* äta en hel middag eller lunch i lugn och ro utan att bli avbruten hela tiden
* gå på toaletten själv ;-)
* bära handväska
* en timme i träningslokalen (bra jobbigt men faktiskt lite lyxigt också)

Och mycket mer i samma stuk. Saker man såg som självklara för 1,5 år sedan.

Jag har nu haft två kvällar på rad här fyllda av vardagslyx. Igår var en fullspäckad dag som började med bad i badhuset med sofia, astrid och frida. Alvin tyckte det var superskoj som vanligt. Sen bar det av hem till Sofia för lite tacos. Supergott och skönt att inte behöva fundera över mat och laga middag hemma. Sen fick Alvin gå hem med David för då var det träningsdags för mig. Skittungt som vanligt men riktigt skoj ändå när man väl tagit sig dit. Extra jobbigt dock att ledaren är höggravid och hoppar runt där som om hon missat att hon visst bär på ett gäng med extra kilon i magen. Själv var jag i vanlig ordning helt slut redan efter uppvärmningen men det är bra..då känner man att man gjort nytta. Efter träningen blev det såklart solning. 30 minuter i solariet är guld värt...hur skönt som helst att bara ligga där och slappna av och tänka på ingenting och emellanåt även sjunga med i riktigt dåliga låtar av Jan Johansen.

Idag åkte jag ner på stan när D slutat jobba för lite fika och struntprat med Maggan. Hade stora örhängen på mig och handväskan i handen. Riktig lyx med andra ord :-) Tog med kameran för att kunna fota min tekopp och kladdkaka (för att kunna bjuda er läsare på en bild) men jag glömde att fota.

Kommentarer
Postat av: magdalena

vadå glömde och fota?! du hann ju äta upp kladdkakan innan du kom på att du skulle fota :) hihi!

Fast tanken var ju att vi skulle äta, men vi fick ingen mat eftersom grillen inte var på (?) dålig service med andra ord. Tänk om det skulle ha dykt upp ett helt fotbollslag och alla ville ha grillad plate?! Då skulle alla ha fått äta mackor istället. För grillen var ju inte på! knasigt ställe :)

2009-02-27 @ 21:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0