vuxenpoäng

Vuxenpoängen börjar trilla in på löpande band. Inte för att jag varken har villa, volvo eller vovve men väl bostadsrätt, bil och barn.

Idag köpte vi oss visst en bil. Inte direkt en tvåsitsig cabriolet utan en sådan där modell som gör att det bara rasslar till med vuxenpoäng. Självklart en kombi så barnvagn och matkassar slipper slåss om utrymmet där bak och så att bilstolen modell stor går att knöka in utan att barnet behöver sitta med knäna under hakan.

Det är bara attans att sådana här Svenssonbilar ska vara så tokigt dyra (ja jag vet att dom är billiga i jämförelse med de tvåsitsiga sportbilarna). Förstå hur många Molosar jag kunde fått för dom pengarna ;-)
Här är i alla fall våran skönhet


bild lånad från www.blocket.se

Några avdraspoäng från alla de där nyvunna vuxenpoängen borde jag i alla fall har rätt till med tanke på att jag är 26 och faktiskt inte kan köra bil (vi bortser från körkortet i min plånbok) TUR att bilen är en automat!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Grattis till vuxenlivet och vuxenbilen!

... risken finns att automatlåda ger dubbla vuxenpoäng;D



Blir ju aningen enklare att ta sig till dagis nu då.

2009-02-16 @ 22:18:22
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0