Fikadejt!

Idag har Alvin varit på date med Astrid. Dom satt på "mat och prat" i varsin plastig antilopstol från Ikea och delade på en fruktbägare. Alvin var en riktig gentleman och bjöd Astrid på lite frukt när det visade sig att hon inte hade med sig något annat än tråkig ersättning.


Alvin visar upp sin fina krokodil för Astrid som verkar lyssna mycket intresserat.

Medan barnen käkade frukt och snackade om krokodiler så satt mammorna och käkade kladdkaka och snackade strunt. Nu låter det förvisso som att mammorna var mycket onyttigare när dom valde kladdkaka istället för frukt men då bör även nämnas att mammorna promenerat i en timma för att ta sig till cafét medan de två små sov hela vägen i sina vagnar.

Min shoppinglista gick det också rätt bra med. Det såg mörkt ut ett tag - när det var ungefär en timme kvar tills vi skulle börja bege oss hemåt så hade jag fortfarande inte lyckats pricka av något från listan men effektiv som man är så lyckades jag till slut rätt bra ändå.

* Insynsskydd till fönstrena i köket (vi behöver ju inte nämna något om mitt URUSLA ögonmått)
* Golvskrapa till duschen
* Målarfärg till bokstäverna som ska hänga vid Alvins säng
* Lite smått och gott från matvaruaffären
* Tofflor/Mockasiner till Alvin
* Piff till TV-bänken (eftersom Alvin envisas med att rymma därifrån)
* Skivor/plankor att tapetsera och hänga upp lite inredningsprylar på

Sen har David och Alvin varit till matvaruaffären och shoppat lite smått och gott och jag har beställt skivor/plankor av pappa.



Kommentarer
Postat av: Sofia

Ha ha ha... åhh så söta dom är:) Kanske går på fler dater i framtiden;P

Vet ju att Alvin är en riktig gentleman (än så länge iaf;)



Men hallå, du glömde ju att skriva att vi även var på BOOTCAMP!! Duktigt värre=)

2009-01-29 @ 11:38:39
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0