Teknikens under

Jag och teknikprylar är inte direkt bästa vänner. Ofta inträffar dom konstigaste av konstiga fel - fel som David bara skrattar och skakar på huvudet åt och undrar hur jag lyckats med det. Vadå hur? Jag gör ju inget det är prylarna som hittar på det helt själv. Säkert för att jävlas med mig. Idag har i alla fall min mobil gått sönder. Inte sönder på ett sådant där vanligt sätt utan sönder på ett sätt som verkar helt ofärklarligt. Den fungerade problemfritt på förmiddagen men sen slog jag av den under föräldramötet och efter det går den inte att slå på igen...inte helt i alla fall. Jag har en viktelefon med dubbla skärmar och den yttre skärmen fungerar som den ska förutom att den har fått för sig att det är den 1:a januari år 2000 och dessutom envisas den med att säga "öppna telefonen" och det gör den även när telefonen är öppen. Den inre skärmen fungerar enbart precis när man slår på telefonen..då visar den startbilden men sen blir det bara blankt. Det roligaste är att det fortfarande går att spela mp3-låtar sparade på telefonen. Finns en knapp på yttre skärmen för att starta musik och den fungerar att använda.

Det här mina vänner betyder att jag är aningens svår att få kontakt med just nu. Jag har nu varken mobil eller hemtelefon. Man kan ju alltid testa att ringa på Davids mobil om man vill prata med mig men är det under arbetstid så är det mest troligt upptaget på den.

Jag ska försöka köpa mig en ny mobil så fort som möjligt för hur jobbiga teknikprylar än må vara så klarar jag mig inte utan dom. Nu måste jag bara hitta en modell jag trivs med för en peng jag känner att jag har råd med....dessutom MÅSTE den ha tangentlås så att mr lilltroll inte fixar att skicka fler sms :-)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja, jag tycker verkligen att du måste fixa en telefon... hem telefon om inte annat, inte för att jag brukar ringa sådär jätteofta men hur ska jag klara mig utan alla sms;P

Nu får du ju ha datorn på dygnet runt så jag iaf kan nå dig via msn... annars kanske jag måste komma över;D



Ha ha... men då har du ju iaf en mp3 spelare - det var ju inte helt illa pinkat;P Fast jag har aldrig hört talas om liknande problem förut?!

2009-01-19 @ 23:59:38
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0