En lång dag

Två dagar varannan vecka får jag känna på hur det skulle kännas att vara ensamstående småbarnsförälder och efter varje gång inser jag vilket oerhört jobb alla ensamstående utför.  Det är ingen lek att fixa heltidsarbete, småbarn och hushållssysslor helt själv. Jag är så tacksam för David och skulle aldrig fixa det utan honom. Men två dagar varannan vecka känns som en helt okej utmaning. Trots att det är oerhört tung så känns det riktigt bra när kvällen kommer och Alvin sover i sin säng och jag kan unna mig att sjunka djupt ner i soffan och bara ta det lugnt ett tag. Jag känner mig löjligt nöjd med mig själv när jag fixat en sån dag...nästan så att jag skulle kunna kalla mig för vuxen ;-)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag tycker också att du är jätteduktig... och vuxen:) Jag hade måstas läggas in på psyket direkt om jag blev ensamstående, imorse tyckte Astrid att det var morgon 04.25... då är det väldigt skönt att vara två;)



Klart du ska med som "någon"!;)

2009-06-16 @ 11:06:10
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0