Inskolning dag 1!

Idag har vi varit en sväng på Alvins nya förskola. Det var tyvärr inga andra barn där idag. När vi kom dit möttes vi av 3 personal(två vikarier och en ordinarie) och inga barn. Det är visst bara 5 stycken barn som skolats in på den avdelningen ännu och alla dom var hemma av en eller annan anledning. Lite trist tyckte jag men Alvin var rätt nöjd med alla nya spännande leksaker som fanns där. Fick schemat för den här veckans inskolning och det känns som att dom satsar på suuuuperlugn inskolning. Idag var vi där 1 timme och imorgon blir det 2 timmar...och ännu på fredag ska visst jag vara kvar där hela tiden med Alvin. Nåja jag har ju inte direkt något att stressa iväg till så det blir nog bra. Jag tror att det kommer gå strålande för Alvin. Han uppskattar nog att få komma iväg och leka med andra barn några timmar om dagen.


Alvin redo för sin första inskolningsdag på förskolan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0