Nytt kök

Alvin har fått post. Fantastisk post om du frågar honom.
Leksakskatalogen från toys r us damp ner i brevlådan i förra veckan och den har lästs flitigt här hemma. Alvin sitter och bläddrar, tittar, pekar och pratar om allt och han kan sitta lääänge och läsa sin älskade tidning.

Första dagarna så pekade han ut samma tre saker han ville ha varje gång han läste den (en sparkbil som han redan har, en brandbil och en bebisleksak). Inget han varken kommer få eller behöver men tydligen så var det något alldeles extra speciellt med dessa tre saker. Men idag när han satt vid bordet och läste tidningen så pekade han och sa "Ain döpa dån" (Alvin köpa sån) till massor med saker. Främst var det dock racerbilar och en stor bilbana som verkade fånga hans intresse idag.

Mamma går dock helt emot Alvins val från leksakskatalogen och säger att Alvin önskar sig ett barnkök/leksaksspis i julklapp. Frågan är bara om man ska ta den enklare vägen och önska sig typ en Brio-spis eller ska man satsa på att bygga en själv?


En vit eller varför inte svart Briospis är ju riktigt snyggt och stilrent.


även Ikea har ju en barnspis i deras sortiment som känns helt okej.
Målar man dessutom den helvit så blir den nog riktigt snygg.


Eller så kanske man skulle försöka sig på att bygga något själv.



bild lånad från http://pysselmama.blogspot.com/2009/07/barnkok.html


bild lånad från http://www.styleroom.se/album/5547

Hade jag haft tid, pengar, ork och utrymme så hade jag utan tvekan byggt något som liknar den sista bilden. Hur snyggt som helst! Klicka på länken och titta på alla hennes underbara bilder. Ett barnrum precis i min stil.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Riktigt SNYGGT barnrum med kök och allt annat.

Du har ju plasten så nu är det ju bara att köpa lack-hyllan, plexiglas och en riktig blandare... plus lite annat smått och gott!;)



LÄTT att Astrid kommer att få snygga kakfatet i modell mini. Åh, tänk så glad hon kommer att bli, hahahaha!

2009-11-10 @ 13:41:23
URL: http://thedream.blogg.se/
Postat av: Petra

Superfina kök! Vi använder min gamla spis (som morfar byggde till mig när jag var liten) fast det målats om till vit. Funderar dock på att utöka med en liten ho och skåp och hyllor och pymma till det hela lite. Det finns någon här hemma som älskar att laga mat. Om du inte känner dig pysslig så tror jag att IKEA´s kan bli fin om du målar den vit.



kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0