En storasyster

Häromdagen satt jag och höggravida Sofia och diskuterade bebisnamn. Jag frågade sedan Alvin om han skulle vilja ha en lillasyter som heter Irma.
Nä det ville han inte.
Kanske en liten lillebror som heter Helge?
Nope, det ville han inte heller.
Han skulle nämligen vilja ha en storasyster!?
Valfritt namn, bara hon är lekvänlig och gillar småbröder.
Känns som att det kan bli aningens tufft att fixa en sådan.

Idag när vi var på Ikea så busade Alvin på i lekhörnan. Han lekte själv länge trots att det var fullt med barn där men sen helt plötsligt så kom det två tjejer i 8 års ålder och började prata med Alvin och han var såld. Verkade som att alla tre hade hur skoj som helst. Det innebar även att jag och David kunde fika i lugn och ro medan Alvins nya kompisar tog hand om honom.
Det här med en storasyster är kanske inte en sån dum idé ändå.
Någon där ute som har en till övers? ;-)
Kanske du Fia?...Frida gillar vi starkt och i rätt ålder är hon också och dessutom mycket lekvänlig och verkar gilla småbarn :-D


Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha! nej henne behöver jag själv ett tag till;)



Ni får adoptera=)... storasystrar är bra att ha!

2009-10-05 @ 21:53:23
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0