Fyndmarknad?

Idag har jag och Sofia varit iväg på fyndmarknad helt själva, utan vare sig barn eller män och det var så skönt. Så värst många fynd blev det dock inte. Efter typ tio minuter inne i hallen insåg jag att jag skippat att köpa ett flertal leksaker till Alvin med motiveringen "det ser så slitet ut, jag vill ha nytt"  Man kan ju tycka att jag borde insett att det inte skulle säljas så värst mycket nya saker på en loppis ;-)

Över fyra timmar lyckades vi dock spendera där inne. Sofia köpte lampor i mängd och jag höll på att komma hem med en midre resväska fylld med dvdfilmer till Alvin, jag lyckades dock begränsa mig till två. Min skörd bestod av de två dvdfilmerna, några barnböcker, ett fem-myror-spel om bokstäver samt lite lera åt Alvin.

Under tiden vi roade oss bland loppisborden så roade sig David med att leka tvåbarnsförälder här hemma. Han fick äran att roa både Alvin och Astrid och det hade gått jättebra förutom att ingen utav dom riktigt kände för att sova lunch. Hemmet såg dock ut som ett mindre slagfäl när vi väl kom hem. Varenda leksaksback var tömd på leksaker i sann Alvin- och Astridanda. Jag tycker Alvin är bra på att dra fram saker men så fort dom där två är i samma rum så tar det inte många minuter innan det är ett smärre kaos runt dom.

Nu har vi i alla fall fått i oss middag, diskat undan all disk, plockat undan alla leksaker, hängt tvätt och lagt Alvin så nu är det dags att kracha i soffan för min del.


Lennart Hellsings ABC-bok
var ett av fynden som fick följa med mig hem idag.
Jag verkligen älskar den här boken. Hur sköna rim som helst.

"Ett alfabet är en finurlig sak
som börjar från början och slutar där bak.
Det börjar med A och det slutar med Ö.
Nu måste jag fara. Adjöken! Adjö!"


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ha, så töntigt lika inlägg med nästan samma rubrik och allt!:)

Men roligt var det.

2009-10-24 @ 20:07:40
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0