I love lurvs

Idag invigde Alvin sin nya höst/vinter-jacka från Nova Star. Den är tokigt snygg där den hänger i hallen på hans krok så idag när det inte var så fasligt många plusgrader ute så kände jag att det var dags att testa den.
Så på väg för att hämta upp Sofia och Astrid för en tur till stan såg Alvin så här snygg ut - i NS från topp till tå.



Dock är det ju ingen lurv så när vi hämtat upp S och A och parkerat bilen nere på stan åkte jackan av och en kofta (hade blivit lurv om jag haft någon med mig) på. Jag skyllde på att Alvin inte kunde sova i en sån där tjock jacka och med tanke på att han somnade typ 5 minuter senare så hade det kunnat fungera som ursäkt. Problemet är bara att jackan fick bo kvar i varukorgen även efter att Alvin vaknat. Lite kallt var det dock med bara kofta så jag fick även bädda in honom i filt också så fort vi kom ut - allt för att slippa jackan. :-O

Hur snygg den än är så är den ingen lurv. Alvin kommer få bo i lurv hela vintern lång. Nog många lager kläder under så ska han nog klara sig hur många minusgrader det än är ute. Lurven är mjuk, go, mysig, skön, snygg, hyfsat varm (eller hyfsat sval beroende på vad som passar just den dagen) medan jackan är tjock, otymplig, stel, klumpig. Nä mer lurvar till folket. (Framförallt mer lurvar åt Alvin - ska man ha lurv varje dag så behöver man några stycken att variera mellan)




Kommentarer
Postat av: Sofia

I love lurvs too.



Jag hade nästan lite dåligt samvete där ett tag då A har både 2 jackor och 2 overaller som passar... men nu inser jag ju att hon istället då har FÖR LITE lurvar ändå!=D

2009-09-25 @ 20:25:38
URL: http://thedream.blogg.se/
Postat av: Sofia

Man får komma måndag OCH söndag... occh tis, ons, tors, fre, lör om man vill!=)

2009-09-30 @ 19:19:21
URL: http://thedream.blogg.se/
Postat av: barnshoppingbloggen - mode & shopping för barn!

Åh vilken fin liten tuffing!

2009-10-03 @ 11:24:57
URL: http://barnshoppingbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0