Nytt kök

Alvin har nu fått sig ett eget kök. Eller nu och nu...snarare för flera månader sedan. Det blev i alla fall ett egetbyggt kök (morfarbyggt för att vara helt ärlig)

Jag ringde min pappa och började prata lite löst om hur jag ville att det skulle se ut. Sen ringde min pappa mig och frågade efter mått och liknande och innan jag hunnit blinka så hade han sågat, målat, skruvat och fixat ihop hela köket :-) Och när dom ändå höll på så slängde min mamma ihop ett draperi och ett förkläde. Jag gjorde faktiskt exakt ingenting. Så kan det gå :-D

Så här snyggt blev resultatet.

Saknas lite småfix än som tex små spottar på undersidan av hyllan och någon slags kakelimitation på en del av bakstycket.

Kommentarer
Postat av: petra

Ursnyggt! Ser ut så som jag har tänkt mig Noels faktiskt. Fast vi får aldrig tummen ur. Morfar ska nog hjälpa oss också tror jag.Är det IKEA´s lackhylla överst? Kommer nog sno lite av idéerna om det är ok?



kram

2010-04-29 @ 20:00:32
URL: http://septemberflikkan.blogspot.com/
Postat av: petra

Ah, det är just skåpet som vi fnulat en del på. Det låter som en smidig lösning. Spis har vi ju redan. Däremot får inte skåpet vara för brett då ytan det ska stå på är begränsad. Vet du vilket skåp det är och vilket mått det har?



2010-04-29 @ 20:09:02
URL: http://septemberflikkan.blogspot.com/
Postat av: petra

Tack! Det låter perfekt för vi har räknat med att Lackhyllan är precis och att måtten på skåpet bör vara där någonstans. Hoppas min pappa (som lovat att hjälpa till) har tid snart. Noel älskar det kök de har från IKEA på dagis men det känns roligare att piffa lite själv. Har redan köpt lite tillbehör :)

2010-04-29 @ 20:40:08
URL: http://septemberflikkan.blogspot.com/
Postat av: Sofia

Smaart!

Jag har tryckt dit Frankofant dynorna och tänkte beställa sufletten från cloudystockholm.se, de ska tydligen passa.

Men matchande suflett och dynor lät ju också som en idè! Kanske med någort snyggt ikea-tyg:)



Jag tycker också att Hilding "behöver" en svart mini-kånken... perfekt som skötväska ju! Synd att han inte fyller år förräns i december.

2010-05-07 @ 08:23:05
URL: http://thedream.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vi går gärna till miljögården då de öppnar, men jag har inte köpt något regnskydd till vagnen ännu;P så förhoppningsvis regnar det inte!

2010-05-07 @ 08:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0