i ur och skur

Imorse när jag vaknade och kikade på termometern och den bara visade -3 till skillnad mot sista dagarnas -21 så blev jag glad. Insåg dock rätt snart att det nu istället var värsta snöstormen ute.



Kändes inte alls lockande att gå ut och jag funderade för en sekund på om jag skulle ha Alvin hemma från dagis idag så skulle både jag och han slippa gå ut. Tänkte dock att dom säkert inte skulle vara ute så länge på dagis med tanke på stormen så han fick gå ändå eftersom tiden här hemma behövdes för packande och städande inför stockholmsresan.

När ska jag lära mig att Alvin är ett barn som älskar att vara ute och det jag klassar som skitväder i många fall är det Alvin klassar som riktigt skoj väder? Efter dagis berättar nämligen Alvin glatt att han varit ute heeeela förmiddagen och haft jätteskoj. Alla andra hade minsann gått in efter ett tag men han och Viktor hade tyckt att det var så skoj med snöstorm så dom hade stannat kvar ute ända fram till lunch.

Tur att det är Alvin och inte jag som går där på i ur och skur ;-)


trollungen ute i snön


Kommentarer
Postat av: Petra

Haha...så är det här också. Snöstorm är ju KUL om man är 3 år. ;-)



kram

2010-12-16 @ 16:33:43
URL: http://septemberflikkan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0