en föraning om livet som tonårsförälder ;-)

Idag kände inte Alvin för att sova middag. Efter 12 timmars nattsömn som slutade först
9 på morgonen så var han inte vidare trött efter lunch. Framåt halv 3 kände jag dock
att jag behövde göra ett ordentligt försök för att få honom att sova en liten stund i alla
fall. Kände inte för att ha en trött gnällspik här hela eftermiddag och kvällen, speciellt
inte när David är i Stockholm. Så jag tog med honom, en bok och en vällingflaska till
våran säng och när boken var slut och vällingflaskan tömd så släckte jag lampan och la
mig ner med stängda ögon i hopp om att Alvin skulle göra detsamma. Fungerade väl sådär.

Efter att han legat hyfsat still där i säkert en kvart så märker jag hur han kryper ner från
sängen, försitkigt så att han inte ska väcka mig och sen så hör jag hur han viskar:

- Tassa, tassa tassa..medan han försiktigt smyger fram till dörren
Han går ut genom den och stänger den försiktigt efter sig och jag hör återigen hur han viskar
där utanför
- Mamma sova vidare, Alvin leka bilar

Sötnosen.
Nu är han ju dock bara 2 år så det känns ju inte riktigt som att jag vågar sova medan
han leker helt ensam i vardagsrummet så jag steg upp jag också och jag hittade honom
mycket riktigt i vardagsrummet lekandes med sina bilar. Passade dock på att duscha medan
han satt där och lekte vidare med sina älskade fordon.

Nåja, jag får väl vara glad så länge han bara smyger ut till vardagsrummet och inte ut genom
ytterdörren för att gå på fest.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha! Men sötungen, helt omtänksam och allt!:)

2010-02-08 @ 20:50:11
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0