Kräknoja

Vart man än vänder sig och vem man än pratar med just nu så dyker ordet magsjuka upp på ett eller annat sätt. Verkar som att det är många sjuka just nu. Jag trodde inte att jag var så vidare nojig över det hela. Har levt med mottot att får vi det så får vi det. Måste ha lyckats förtränga hur MYCKET jag verkligen avskyr att kräkas. Iof kan man ju tycka att jag efter 4 månaders dagligt kräkande när jag väntade Alvin gjort mig van men nä..jag avskyr det fortfarande.

Igårkväll när vi skulle gå och lägga oss insåg jag dock att jag visst bara går och väntar på en kräka här hemma. Alvin vaknade till och började hosta och var lite ledsen och jag var helt säker på att det bara var en tidsfråga innan han skulle börja spy. Plockade med mig honom, några handdukar, en hink, en mugg med vatten och lite papper in till vårat sovrum och väntade på att karusellen skulle dra igång. Alvin somnade och vaknade inte förrän strax efter 7..lika pigg och glad som vanligt.

Jag har visst lite kräknoja trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0