Samtal vid frukostbordet

Jag och Alvin sitter och äter frukost.
Alvin ser lite fundersam ut och så plötsligt säger han:

A: Jag saknar min julgran
L: saknar du julgranen? Vi får ta fram den nästa jul istället.
A: Mm..och så kommer tomten
L: Ja tomten kommer nog också då
A: med paket. Ett litet paket åt farmor, å mamma får också paket
och Alvin får stoooora paket. Pappa får inget paket.
och så ser han mycket bekymrad och fundersam ut. (David var tomte
så han fick faktiskt inget paket men det trodde inte vi att Alvin hann uppfatta)
L: Får inte pappa något paket?
A: Ett äpple, pappa fick ett äpple, säger han och ser nöjd ut igen.
A:Tomten, var eeeeee du? Alvin ropar och spanar ut genom fönstret
L: Det är länge kvar tills tomten kommer. Först ska snön smälta bort och sommaren
komma så vi kan bada ute och köra sparkcykel och sen kommer snön och vintern
igen och då kommer tomten.
A: Jag hinner dricka min smoothie.
L: Ja du hinner dricka många smoothies innan tomten kommer
A: (ser bekymrad ut igen) Det är så mycket. Jag försöker men jag kan inte dricka allt.
(Han syftar på att han har så mycket smoothie kvar i glaset)
L: Du behöver inte dricka upp allt. Drick det du orkar så lämnar vi resten.
Alvin tar några klunkar smoothie sen tittar han på mig
A: NU kommer tomten

Hahaha...verkar som att det kan bli en lång väntan efter jul i år :-D


Älskade unge

Kommentarer
Postat av: Nelin

Vilken söting!

2010-02-18 @ 13:35:52
URL: http://nelinslchf.blogg.se/
Postat av: Petra

Haha...vilken liten fundersam och klurig kille.



kram

2010-02-18 @ 17:18:48
URL: http://septemberflikkan.blogspot.com/
Postat av: Apan trimmar och slimmar med start 105 kg

Men gud vilken härligt samtal. Toddo är inte alls i det stadiet ännu, men jag ser verkligen fram emot att konversera med honom.

2010-02-18 @ 22:16:50
URL: http://guldgris.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0