Städdille

Jag tror att jag har blivit besatt av städdjävulen. Det känns som att jag städar och städar
och städar hela dagarna långa. Idag har jag och Alvin storstädat ena sovrummet, ena
toaletten och vardagsrummet. Det är inte ens min vanliga slarvstädning jag använder mig
av (den när det mesta i prylväg hamnar i klädkammaren och den där det inte dammsugs
bakom och under möbler) utan det här är riktigt ordentlig städning där jag dammsuger
under soffkuddarna, flyttar på byrån för att kunna dammsuga bakom och varenda liten
pryl hittar till sitt rätta hem.



Nästan lite läskigt.
Fast helt ärligt så städar jag av ren lathet ;-)
Jag har kommit på att enda sättet att komma ifrån Alvins tjat om att jag ska leka med
honom är att vara fullt sysselsatt med städning eller diskning eller liknande och som den
alldeles utomordentliga mamman jag är så utnyttjar jag detta till fullo just nu.
Jag är nog ingen äkta lekmamma. Jag läser gärna böcker, spelar spel, bakar, pysslar eller
involverar honom i mina hushållssysslor men när det kommer till leka med bilar så orkar
jag typ max 5 minuter åt gången..det är liksom inte min grej.

Kommentarer
Postat av: Petra

Du kan får flytta hit ett tag om du vill :)



Fast jag känner igen det där. Är inte heller en lekmamma. Tycker också vuxna saker är roligare. Med undantag för att bygga med Lego. Men det raseras ju rätt snabbt om N får som han vill.



Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-02-03 @ 01:01:23
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: livsstilar.se

hej, 2 nya tävlingar att vinna iPone 3gs 16gb vit och 10 presentkort 500kr hos kicks. Besök gärna min blogg och delta helt gratis. lycka till <3<3<3

2010-02-04 @ 02:18:23
URL: http://livsstilar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0