Leos lekland

-21 visade termometern när jag steg upp imorse vilket är klart bättre än -29 som den visade för några dagar sedan men fortfarande känns det inte allt för lockande att gå ut och leka i snön med Alvin så idag fick det blir en tur till Leos lekland för att rasta honom.


full fart i bollhavet

Det var lite för mycket folk där idag enligt mig men Alvin hade skitskoj som vanligt. Favoritsysselsättningen nu för tiden är att hoppa studsmatta och han börjar bli riktigt duktig på det.

Varje gång jag är där förvånas jag över hur dålig koll många föräldrarna har på sina barn. Det är stora barn som kastar kuddar och lever rövare i småbarnsavdelningen så att minstingarna knappt vågar vara där, det är barn som knuffas och tränger sig före i köer och barn som har så våldsamma krig i bollhavet att inga andra barn vågar sig in där och nästan aldrig är det några föräldrar där som säger åt sina barn. Idag var det en liten kille på typ 5 år som kom in i bollhavet när jag och Alvin satt där och lekte och så började han kasta bollar rätt på mig. Jag berättade då åt honom att jag inte ville ha några bollar kastade på mig vilket endast resulterade i att han kastade ändå fler bollar. Till slut blev jag irriterad och bad honom lägga av men då flinade han bara stort och räckte ut tungan åt mig. Och som vanligt inga föräldrar i närheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0