missbrukare

Jag är ständigt beroende av något.
Av vad varierar från månad till månad, vecka till vecka eller ibland till och med dag till dag.

För tillfället har jag tre stora beroenden i mitt liv.

* The och choklad
Varje kväll avslutas med en stor kopp rykande varmt the och två rutor av lindhs mörka choklad med smak av hallon.

* Halv åtta hos mig
Med nya appen "tv4 play" till iphonen kan jag kika gamla avsnitt av programmet i sängen innan jag somnar. Och som den missbrukare jag är så nöjer jag mig självklart inte med ett avsnitt per kväll utan det blir snarare 3-4 avsnitt per kväll och sen gärna även något avsnitt på dagen också.

* Molo
För tillfället är molo* det första jag skriver i sökfältet på tradera när jag öppnar den sidan och Alvins byrå fylls sakta men säkert på med mer och mer Molosar.

Men som sagt så är det här bara tillfälligt. Det var inte alls länge sedan den mörka chokladen istället var skorpor med marmelad och halv åtta hos mig har ersatt de tre dvd-boxarna med veronica mars och småfolktröjorna vann över molo.

David brukar säga att det är tur att jag aldrig provat droger och inte gillar alkohol - för det skulle inte dröja många minuter innan jag skapat mig ett svårt och farligt missbruk.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hahaha!

Det är nog VÄLDIGT tur att vi inte blev alkisar!;D

2010-01-26 @ 13:35:58
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0