monster vs molo

Igår var vi på Lindex för att kika efter lite nya velourtröjor åt Alvin. Det fanns dock inga i rätt storlek så jag tänkte nöja mig med en grön baströja att ha till dagis men Alvin hade tydligen andra planer. Den gröna tröjan skulle han absolut inte köpa, han skulle ha "monstertröjan" så monstertröjan fick det bli. Helt okej som dagiströja var min tanke men återigen så tänkte visst Alvin lite annorlunda än mig. Idag när jag hade plockat fram kläder till honom och skulle börja byta om från pyjamasen så dög det visst inte alls med pingvintröja från Molo utan det skulle absolut vara en monstertröja istället.


Alvin i sin älskade monstertröja

Nu sover dessutom ungen i denna tröja. ;-)

Så 1-0 till monstrena.
Ja ja jag får väl vara nöjd så länge inte monstrena byts ut mot spindelmannen för där går faktiskt min gräns. ( Ja jag inser att det där är ord jag kommer få äta upp förr eller senare men jag gillar verkligen inte denna spindelmannen och jag hoppas innerligt att det blir mycket senare innan jag behöver äta upp dom orden)


Kommentarer
Postat av: magdalena

figuren heter Stinky från Mumintrollen :D

2010-01-16 @ 21:46:02
Postat av: Lisa

maggan - haha...tack för den infon...nu slipper vi fundera över det :-)

2010-01-17 @ 19:05:01
URL: http://vidvagensande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0