Det här med namn

Det kommer en bebis i november (och ja det är säkrast att den dyker upp i november och inte väntar till december) så innan november kan det vara bra att ha enats om åtminstone något eller några förslag på namn.

Tjejnamn tror jag hade varit rätt lätt att enas om men nu är vi ju rätt säkra på att det är en liten kille där inne så då blev det genast klurigare.

Alvin har efter att ha hört oss diskutera namn beslutat sig för att bebisen i magen heter Helge och han pratar ofta och gärna om bebis Helge. Helge är dessutom ett namn som både jag och David kan tänka oss så kanske blir det det.

Annars har jag snöat in på namn som innehåller bokstaven v. Jag vet inte riktigt varför men det känns som att det passar bra till Alvin. Mina favoriter med v är Vidar och Love men båda dom får tummen ner av David.

Tjejnamn som står högt på min namnlista är
Vera
Svea
Lilly
och så Davids favorit Viola

Nä vi får nog ta oss några funderare till innan vi lyckas enas om några förslag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lilly är jättefint.

2010-07-03 @ 14:07:27
Postat av: Sofia

På min namnlista jag hittade på jobbet står det;



Hilding, Vidar, Sixten, Viking, Alvar, Arne, Sven, Olof, Elof, Algot, Eskil, Tage, Tor, Evert, Folke, Leon, Egon, Linius, Alfred, Isidor, Arvid



Namn med V förutom de jag redan radat upp; Elov, Walter/Valter, Vilmer, Ivar/Ivan, Valfrid, Viggo, Oliver, Ludvig, Valdemar, Vincent



Jag röstar för Elov eller Vilmer om inte Vidar går igenom. Men allt passar ju en skönhet!:)

2010-07-06 @ 13:49:18
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0