shopping

Som om det inte var nog med lyx för en dag med ledigt på en torsdag, båttur och restauranglunch med havsutsikt så avslutade jag eftermiddagen med en barnfri shopping- och fikadate på stan med Sofia. Riktigt avkopplande och skönt att gå på stan utan barn för en gångs skull och shopping var jag verkligen i behov av.

Trots att jag knappt insett att jag är gravid än så växer magen i rasande takt och möjliga klädesplagg i min garderob har minskat drastiskt. Känns som att jag bor i leggings och långa linnen/tröjor just nu. Nu lyckades jag i alla fall fylla på med en jeanskjol, en tunika och några tröjor.

I övrigt går visst graviditeten framåt. Vet som vanligt inte vilken vecka jag är i men gissar på typ 23. Det sägs att halvtid är passerat och det känns skönt. För trots att jag knappt hänger med på veckorna som passerar så är jag redan rätt less på alla graviditetskrämpor som beslutat sig för att bosätta sig i min kropp denna gång. Förutom illamåendet som vägrar ge med sig har jag även lyckats dra på mig rejäl foglossning som till och från gör så ont så att jag knappt lyckas gå hemifrån till bussen. Nåja det är bara att bita ihop och vänta på att resterande veckor ska springa förbi dom också.

Bebis-Helge verkar i alla fall må bra och sparkar och har sig mest varje dag. Har insett att det kanske även börjar bli dags för ett till besök hos barnmorskan. Har inte varit där sen inskrivningen i typ vecka 8 men jag förstår ärligt inte hur jag ska hinna få till ett sånt medan jag jobbar. Nåja så länge som jag mår såpass "bra" som jag gör så kan jag nog avvakta lite till med det där besöket. 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hahaha! jag vet inte om jag skulle hålla med om att du mår sådär jätte"bra"! Illamående, kräkningar och foglossning skulle jag gärna klara mig utan... men å andra sidan tvivlar jag på att bm Elisabeth kan trolla bort dessa så det spelar nog ingen större roll att vänta med nästa besök tills du slutat jobba.



Shit vad sött det låter med Bebis-Helge!:)

Jag har som inte heller riktigt fattat att ni faktiskt är med bebis!=D

2010-07-23 @ 10:20:47
URL: http://thedream.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja tänk för att det har jag faktiskt! :)

2010-08-02 @ 11:47:24
Postat av: Emma

Ja, det skulle jag kunna göra. Borde ju inte vara något problem att sälja sittdelen separat. 300 kanske?

2010-08-02 @ 12:29:54
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Victoria

Tänkte bara tipsa om http://click.double.net/?30570;10;8007;0;38570 :)

2010-08-02 @ 12:55:40
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/
Postat av: Emma

Perfekt! Du och Sofia får komma hit och shoppa loss, haha! Varukorgen är bara använd i 6 månader men jag ska tvätta upp den bara och sen är den redo för leverans!

2010-08-02 @ 13:27:23
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha ja, ni får göra det! Vi är hemma för det mesta! Synd då att ni inte har plats, för de är superfina! :)

2010-08-02 @ 21:45:08
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Sofia

Lugn, den HAR spänne för bröstet:) Det finns bild på tjejjryggan. Bröst/mage, shit the same!;)

2010-08-05 @ 19:41:46
Postat av: Stina

När jag läser om dina bekymmer så inser jag vilken drömgraviditet jag har, än så länge i alla fall :-)



Lillskrutten har börjat röra på sig allt mer här också. Tror det är gympapass på gång där inne i bland. Hur ser tisdag ut för er? Ska ner till Luleå och hämta min bil då mest troligt.



Kram kram!

2010-08-05 @ 20:00:25
URL: http://zon8.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0