10-11-12

Idag hade jag bestämt att jag skulle föda barn. Barnet höll dock inte med. Inte en endaste liten känning och klockan är nu snart åtta på kvällen. Inte många timmar att hinna fixa det på med andra ord. Får nog snällt leva med ett tråkigare födelsedatum.

På något underligt sätt går ändå dagarna mycket snabbare nu än den gjort tidigare i graviditeten. På dagtid känns det nästan som att jag kan vara gravid i massor med veckor till utan allt för stora problem. Visst en del foglossning och nu på det en skadad fot men det går ändå rätt bra. Nattetid är dock en helt annan femma. Känns som att jag inte sovit på typ hundra år. Jag kan varken sova på mage eller rygg vilket innebär att det antingen är höger eller vänster sida som gäller. Efter max ca en timme på en sida så får jag värsta värken som väcker mig och att vända sig är inte något jag i dagsläget gör varken smidigt, smärtfritt eller snabbt. Det gör galet ont, tar massor med krafter och mycket tid och när jag väl kommit runt kan jag såklart inte somna om och om jag mot all förmodan håller på att somna om efter ett tag så sparkar såklart bebis på blåsan så att jag måste upp och kissa och det är en näst intill omöjlig uppgift. Det gör så ont att ta sig upp och promenera dom 10 stegen till toaletten att jag nästan måste grina lite efter vägen. Så nätterna roar jag mig med att surfa i mobilen, oja mig över smärtorna, vänder mig hit och dit under mycket stånk och stön, springer på toaletten och önskar mig mycket smärtsamma förlossningsvärkar så att jag får fara in och ploppa ut bebisen. Och när morgonen kommer är jag mer död än levande.
Men efter lite förmiddagssömn så känns livet genast mycket lättare igen och att bara ha 9 dagar kvar till beräknat datum känns som en lyx.
Bebisen samarbetar inte direkt heller med sin dygnsrytm. Från kanske ca 5 på morgonen till typ 18 på kvällen är den rätt lugn med bara några gympapass då och då medan den mellan typ 18 på kvällen och 5 på morgonen lever om mest hela tiden.

Jaja. Nu får jag ställa in mig på att föda barn på tisdag istället. David tycker 16:e vore ett bra datum då Alvin också är född den 16:e och det skulle inte förvåna mig det minsta om han får rätt även när det kommer till sånt här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0