Advent

Äntligen har första advent varit och det blev tillåtet att julpynta här hemma. Jag och Alvin har hängt upp julgardiner, plockat fram adventsstjärnorna, adventsljusstaken och klätt granen i helgen och nu är det jättemysigt här hemma.



Och igårkväll när båda småttingarna sov så passade jag och David på att ha glöggpremiär. Eller ja tanken var att båda småttingarna skulle sova men lilla H kände som vanligt på sig på något magiskt sätt att vi tänkte fika så han vaknade i vanlig ordning lagom till att allt var framställt.

I övrigt har vi inte fått så mycket vettigt gjort i helgen. Vi skulle fått besök av mina föräldrar från Gällivare men mamma gick tyvärr och blev sjuk så det blev inställt. Istället blev det lite shopping och fika på stan på lördag och skyltsöndagsbesök på stan med julmarknad, tomtar, renar och en tur med häst och släde på söndag. Så mycket mer orkas inte med per dag för lilla H har fortfarande inte lärt sig det här med natt och dag. Han fortsätter att sova bort hela dagarna och vaka på nätterna. Inatt roade han sig med att vara vaken från 12-04.30. Tur för honom att han är så himla söt för mitt humör är inte kännt för att ligga i topp när jag måste vara vaken på nätterna ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0