En stor kille

Imorse när jag och Alvin låg och snackade lite i sängen så råkade jag kalla honom för "en liten filur" men då fick jag till svar: "Nä mamma jag är ingen liten filur, jag är en stor kille som kan göra massa stora saker. På torsdag fyller jag TRE år"

Han har så rätt. Jag förstår inte vart tiden tagit vägen men han är verkligen en storkille nu. Ingen blöja, ingen napp, ingen välling, ingen nalle och ingen vagn. Han pratar som en liten vuxen och är så förståndig och hjälpsam för det mesta. Den lilla trotsperioden han hade här för ett tag sedan verkar vara över (för den här gången) och nu går det för det allra mesta att diskutera och förklara saker för honom.

I helgen började vi med det första kalaset. Har man som Alvin släkten utspridd över hela Sverige så blir det många kalas. Först ut var ett kalas med farmor och farfar som kom på besök från Stockholm och på torsdag på självaste födelsedagen så får Alvin nöja sig med lite firande med mig och David och så lite sång på dagis och sen till helgen så blir det kalas med Gällivaregänget och alla vänner och bekanta här i Luleå som känner för lite tårta :-)


Alvin med presenten från farmor och farfar. En stoooor traktor som nu tom ska med i sänge när det är dags att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0