första dagen

Tur att jag har en sån klok och lugn sambo och tur att kommunen valde att säga upp dagisfröken-Maria just när dom gjorde det. Idag har vi varit på första inskolningsdagen på Alvins nya dagis och all min oro är totalt absolut helt bortblåst. Vilka pedagoger, vilken gård, vilka lokaler. WOW säger jag bara!!

Vi var där i två timmar idag och trots att det regnade till och från så var vi ute hela tiden. Alvin var störtnöjd och jag glömde nästan bort regnet så lovely var det. Dagen började med samling på de ursöta små stubbarna där det sjöngs sånger och barnen fick bekanta sig med en råtta och en kotte. Sen lekte barnen i sandlådan, sparkade boll, kikade in i den lilla kojan och bekantade sig med maskarna i komposten. Och hela tiden fanns pedagogerna på marken med barnen och hittade på massa spännande saker.

Dagens höjdpunkt enligt Alvin var när det kom en stoooor lastbil och lastade av ett lass med grus på dagisgården. Grus som barnen sen fick hjälpa till att bära till grillplatsen.

Dagens höjdpunkt enligt mig var dom nybakta kanelbullarna och det varma teet som bjöds på och självklart att få träffa de engagerade pedagogerna.

Det här kommer bli superbra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0