knytte

Alvin har fått ett brev från Knytte.



Imorgon är det alltså dags för alla 3- och 4-åringar på dagis att få ge sig ut på sin första skogsutflykt för att träffa nyckelpigan Knytte. Med sig ska dom ha varsin liten ryggsäck innehållandes en frukt, en liten smörgås och något att dricka. Alvin tycker att det ska bli hur spännande som helst.

Jag fortsätter att vara helnöjd med nya förskolan. Varje dag kommer Alvin hem och berättar om massa spännande saker som dom gjort som tex; byggt ett bo till igelkotten, målat pinnar till skatans bo, varit på skogsutflykter och byggt kojor, spanat på småkryp, hälsat på en groda. Jag som var orolig för att Alvin skulle ledsna på att vara ute så mycket behöver verkligen inte oroa mig. Det är mer regel än undantag att Alvin frågar om vi inte kan gå ut mer när han väl kommit hem från dagis.


Några bilder från förskolan

Kommentarer
Postat av: Sofia

Spännande!:)



Vilken dag och tid röstar Alvin för kalas i helgen!

2010-09-15 @ 21:39:43
URL: http://thedream.blogg.se/
Postat av: Petra

Kul att ni trivs! Så där är Noels förskola också, varje tisdag har Igelkottarna utflykt med matsäck (frukt och dryck). De målar, bygger och har sig. Toppenbra! Ang syskonvagn så väntade vi med men med beslutet att ha N hemma 2 dagar i veckan och längre dagar i övrigt på dagis så kändes det som att vi vill ha en vagn till. Nog för att han kan gå en del men jag vill gärna kunna ta långpromenader de dagar jag är själv med bägge barnen. Och visst är det lite kul att få shoppa "ny" vagn (den är beg från 07) :)



kram

2010-09-16 @ 13:11:50
URL: http://septemberflikkan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0