Helge 9 månader

Igår blev vår bebis 9 månader. Igår hade jag tänkt skriva det här inlägget. Igår var David iväg på grabbkväll och åt gott, badade bastu och drack mängder med öl och jag planerade en lugn och skön kväll i soffan med laptopen i knät, en chokladkaka i handen och med två sovande barn på övervåningen. Igår tyckte inte Helge alls att det lät som en bra plan.

Jag och barnen var iväg till duvhökgränd och busade, fikade och åt pizza och kom hem vid halv nio då båda barnen helt enligt plan somnade utan bekymmer i sina sängar. Alvin sov sen gott där hela natten men Helge vaknade ungefär en gång i kvarten och efter några kvartar gav jag upp springandet och gick och la mig i sängen istället.

Så min chokladkaka står ännu orörd i kylen och det här blogginlägget väntar ännu på att skrivas...

Helge 9 månader
-är nog faktiskt ingen bebis längre utan snarare ett barn
-leker med leksaker, alltså leker på riktigt inte bara stoppar saker i munnen och bankar med dom utan kör lite med bilar eller står i lekköket och vispar med lite köksredskap i kastrullerna.
-kryper på heltid
-klättrar på allt och ställer sig mot allt hela tiden
-trivs fortfarande allra bäst i närheten av Alvin och ska såklart leka med precis den sak som Alvin leker med
-har myror i brallan och kör full fart mest hela tiden. Har inte ens tid att sitta still när han äter välling. Helst ska han sitta upp så han ser Alvin och gärna med en leksak i händerna och någon annan leksak att sparka på.
-tycker att en 9-månaders bebis klarar sig på typ 12 timmars sömn per dygn. ca 10-11 timmar på natten och ca 1-2 timmar på dagen.
-har ett gäng med tänder i munnen. 2 uppe och 2 nere plus ytterligare 2 som nyss spruckit igenom där uppe. Har dessutom en jättesöt glugg mitt fram där uppe.
-gråter stora krokodiltårtar med darrande underläpp när han inte får som han vill (vilket är rätt många gånger per dag)
-är lite blyg just nu och stannar gärna i mamma eller pappas famn när han hamnar bland okända människor
-sätter allt han kommer åt i munnen och biter mer än gärna på allt och alla
-har oftast världens bästa morgonhumör, vilket är rackarns tur eftersom han är galet morgonpigg


världens goaste lilla bebishand som kör monstertruck :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0