Ingen vanlig dag

Nä för idag är det Davids födelsedag. Den har vi spenderat med att roa fyra stycken småttingar, alla under 4 år, haft liten middagsbjudning och ett litet tårtkalas. Vi verkar inte längre veta hur man sitter ner och bara tar det lugnt.

Vi tyckte Fia och Daniel kunde behöva lite barnvaktande så att dom kan bli färdiga med sitt panelbyte och erbjöd dom därför att lämna sina småttingar här hela dagen idag. Jag vet inte riktigt om dom ansåg oss lite smått crazy för första kommentaren från Fia var "are you sure?" och från Daneil "har ni verkligen tänkt igenom det här?" :-D
Innan kommentarerna dök upp kände jag mig helt säker för hur svårt kan det egentligen vara?
Efter kommentarerna inte längre riktigt lika säker...det kanske kan vara svårt?

Äh...vi struntade i kommentarerna och tur var ju det för nu är dagen över och den har gått finfint.

Alla fyra barnen har samarbetat jättebra med oss. Till och med Helge bjöd på en 1,5-timmes middagslur mitt på dagen, dessutom tajmade han in den till Hildings middagslur.

Vi hann med en tur till miljögården för att mata hönsen, eller ja två av barnen matade hönsen och en matade sig själv, sen blev det såklart chokladbollar och saft ute i solen innan vi traskade vidare till en lekpark. Medan två av barnen sov och två satt i soffan och kikade barnprogram så hann jag och David fixa tårta, städa lite och förbereda middagen.


Några bilder från idag, dock bara från utflykten (förutom tårtan) för även om det har gått bra så har tempot varit aningens för högt för att hinna med något fotograferande. ;-) Jag gissar att jag kommer sova gott inatt, eller ja somna gott i alla fall...sen finns det väl en rätt stor risk att ett litet H ser till att jag inte får sova gott hela natten.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åååh så fina dom är och TACK igen för hjälpen!:)

2011-08-04 @ 13:47:49
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0