ugglor och siffror

Ordningen här hemma är nu äntligen återställd. Alvin har frisknat till och har tillbringar några timmar på dagis idag vilket kändes extra skönt med tanke på att den galna kylan inte verkar vilja ge med sig. Några dagar ensam hemma med halvsjuka barn och minus 33 grader utomhus är lite mer än jag och Alvin fixar utan att börja klättra på väggarna.

Under tiden A var på dagis har jag roat mig med att surfa inredning. Förvånande va? ;-)

och nu är nog äntligen tapetvalet till lekrummet på väg att ta form.
En vägg blir vit, två väggar blir randiga (troligtvis liggande ränder i svart/vitt/grått) och en vägg tapetseras med en vit tapet med siffror och ugglor på.


tapeten kommer från kollektionen "light and bright" från Fiona
och eventuellt kommer några av ugglorna att färgläggas

Nu återstår "bara" tapetval till barnens sovrum. Alvin har i alla fall deklarerat att han gillar rött och vill ha en röd tapet så då är det alltså upp till mig att hitta några snygga sådana alternativ så att han kan få välja. Helge har som tur är inget att säga till om ännu så där blir det nog bilar från midbec i svart och vitt eller limegrönt och vitt.

Sen lurar jag lite på om jag inte ska ta och måla väggarna på lilla toaletten i vitt och slänga upp rustas svartvita stadstapet som fondvägg.

Förutom det så har jag idag klickat hem några väggord från tradera.

en stooor uggla att sätta på den vita väggen i lekrummet.


en text att hänga ovanför soffan i hallen


och slutligen en sån här till toalettdörren.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Så himla snyggt och roligt! Men skulle du inte ha färg i lekrummet?!;) Låter iaf skitsnyggt, nästan så att jag också vill köpa hus... igen.

2011-02-18 @ 13:43:30
URL: http://thedream.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vi gillar valet av biltapet, om det är den jag tror att det är!



Härligt Fia, när går flyttlasset?

2011-02-18 @ 13:52:30
Postat av: Petra

Fin siffertapet med ugglor! Låter superfint.



Kul att få shoppa inredningsprylar va?



kram

2011-02-18 @ 16:47:45
URL: http://septemberflikkan.blogspot.com/
Postat av: Lisa

haha...ja jag sa visst något sådant. Tror inte att jag är så bra på färg :-D Jag gillar vitt och så vitt och så möjligen lite svart också ;-)

2011-02-19 @ 19:46:24
Postat av: alexandra mamma till tove

åhh den tapeten var superfin.. :)

2011-03-29 @ 17:10:12
URL: http://axdal.se
Postat av: Marie

Men, värsta fina toadörrsdekorationen ju, vart kommer den ifrån? :)

2011-04-16 @ 13:19:19
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0