vissa dagar

vissa dagar är helt enkelt bara mycket bättre än andra. Idag var en riktigt riktigt lovely dag. Efter en halv evighet med smällkallt började vi lite smått klättra på väggarna här hemma och misströstade över att våren aldrig skulle göra entre. Att vara föräldraledig kändes inte direkt optimatlt alla dessa dagar, speciellt inte när vi dessutom prickade in lite sjukstuga här just då.

Men idag kom äntligen solen och plusgraderna och genast kändes det enormt lyxigt att få vara föräldraledig och slippa sitta instängd på jobbet hela dagen. Båda barnen var på strålande humör och vi tillbringade över 3 timmar ute i solen. Lite småkämpigt är det dock att komma iväg med två små när man är ensam hemma. Tar mer än en timme och när vi väl är ute är jag typ blöt av svett men det är det helt klart värt.

Vi började dagen med en tur till miljögården med Fia och co. Barnen har kikat på fåren, busat, fikat och busat lite till och jag och Fia satt i solen och snackade strunt och åt nybakt semla.





Efter att vi sagt hejdå till Fia och kidsen för att gå hemåt och sätta i oss lite lunch så hittade Alvin ett stuprör vid vår tvättstuga där vi blev fast en lååångt stund. Tänk att lite vatten kan vara så skoj. Nåja inte mig emot..Helge sov sött i vagnen och jag kunde stå och lapa lite mer sol.



Så nu önskar jag att det här vädret håller i sig och att vi är klara med smällkalla dagar för den här säsongen.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag följer nog med till badhuset (måste bara kolla ev hockeystatus;P) men jag dör så rolig bild överst med killen i fårhagen som vi alla stor och kollar på, hahahaha!

2011-03-01 @ 09:48:39
URL: http://thedream.blogg.se/
Postat av: Petra

Håller med dig, vissa dagar är det riktigt najs att vara hemma och andra dagar lite mindre najs ;-) Vi har tråkväder här just nu och har haft några dagar. Hoppas på sol imorgon.



kram

2011-03-01 @ 13:47:39
URL: http://septemberflikkan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0