pesten

Idag hade jag bestämt att jag och Alvin skulle åka till Leos lekland och busa utan David och Helge. Vi hann dock inte ens halvvägs med bilen innan Alvin sa att han ville vända och åka hem igen.

A: Det är sååå jobbigt.
L: Vad är det som är jobbigt?
A: Det är det att jag har så ont i magen.
L: (Blev genast lite orolig att det skulle vara magsjuka på gång)
A: Jag vill åka hem
L: (Här var det bara att ta till första bästa korsning för en u-sväng och köra raka vägen hem igen. För när Alvin själv står över Leos då är det på allvar)

Och sen hann jag bara lyfta ut Alvin ur bilen på vår parkering innan första kräkan kom.
Shit, shit, shit!! Jag kände paniken komma smygandes. Jag HATAR verkligen att kräkas och tycker faktiskt att jag efter mina två graviditeter borde slippa kräksjukan för resten av mitt liv.


Alvin lite trött och ledsen i soffan direkt efter kräkan vid bilen.

En timme satt Alvin framför TV:n med hinken i knät och såg allmänt sjuk och hängig ut. Sen frågade han vad vi skulle äta till lunch, han var tydligen hungrig och efter lite blåbärssoppa och pannkakor så hoppade han runt här i vanlig Alvinstil. Senare framåt kvällen efter ännu mer mat och massa tråkigt inomhushäng så studsade, ropade, hoppade och sprang Alvin runt här hemma och undrade när vi skulle åka till Leos.

Jag har hört om barn som ligger i soffan och tar det lugnt en hel dag när dom är sjuka, jag har dock aldrig upplevt det här hemma. Är ju iof bra att han inte är mer påverkad av sjukdom än han är men jobbigt med husarrest när man är pigg som en mört.


Alvin skruvar och fixar lite med pappa i lekhörnan


Finaste brorsorna ställer upp på ett syskonfoto

Så ingen mer kräka sen i förmiddags. Nu håller jag bara alla mina tummar HÅRT för att det inte ska bli värre än så här för Alvin och att vi andra ska klara oss.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilken fin syskonbild!:)

2011-01-18 @ 20:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0