premiärdoppet

Idag har hela familjen varit till badhuset och plaskat. Första gången för Helge så jag förväntade mig lite tårar och darrande underläpp som minst. Men lilla bassängen var uppvärmd till behagliga 34 grader så Helge låg mest i vattnet och njöt och Alvin hoppade i vanlig ordning runt som en liten virvelvind och plaskade så mycket han bara kunde.

Själv smet jag in till bassängen lite före resten av familjen för att hinna simma lite. Jag och Fia var där och simmade i torsdags också och då gjorde vi 36 längder vilket resulterade i ordentlig träningsvärk lite här och var så min ambition idag var att hinna åtminstone 30 längder innan David och kidsen kom och skulle bada. Jag var lite smått stressad och simmade de första 30 längderna i HÖGT tempo så jag var rätt slut redan när jag var klar med dom men ingen familj syntes till så det var bara att simma vidare. När jag avverkat 40 längder var jag på riktigt på väg att dö men fortfarande ingen familj och när jag gjort 50 och familjen fortfarande inte dykt upp så tänkte jag gå och sätta mig i lilla bassängen och slappa men till slut lyckades jag förmå mig själv att simma vidare ändå. Som tur var kom dom till min undsättning när jag simmat 52 längder men till nästa gång vi kör samma upplägg måste jag se till att dom inte tar riktigt så lång tid på sig på väg till bassängen ;-)


i brist på bilder från badhuset så bjuder jag på en bild när stor och liten tar ett dopp i badkaret

Efter badet åkte vi raka vägen till en husvisning. Ett hus jag verkligen kan tänka mig så nu får vi bara avvakta och se hur budgivningen artar sig. Men ni kan ju hålla en tumme eller två för att det inte ska komma in så många bud, förutom från oss, på huset.

För övrigt har jag gjort mitt bästa för att förtränga att det är söndag idag, söndagen innan David börjar jobba igen. I stort sett har vi varit lediga hela familjen sen Helge föddes den 13:e november men imorgon är det alltså dags för David att börja sitt nya jobb. Så imorgon börjar allvaret och jag lär väl inse vad som menas med tvåbarnschocken :-)

Kommentarer
Postat av: Lotta & Joel

Det går riktigt bra att vara ensammen tvåbarnsmor också :)... det är inte så farligt som man kan tro ;)

2011-01-30 @ 20:39:03
URL: http://bergstedts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0