bästa förskolan!

I ur och skur skatan!
Alltså jag har sagt det förr men jag måste säga det igen. Jag älskar Alvins förskola! Jag kan idag verkligen inte förstå hur jag tänkte när jag funderade på att tacka nej till platsen. Idag är vi beredda att vara hemma med Helge tills han är nästan två år bara för att kunna få en plats på skatan. Vi är bara oerhört glada för att dom kör med syskonförtur för annars tvivlar jag på att vi hade fått in honom där överhuvudtaget.

Igår när jag hämtade Alvin var han jättesmutsig från topp till tå och hela ansiktet var svart och hans ögon lyste. Precis som jag vill att han ska se ut efter en aktiv dag på förskolan. Varje dag har han även massor att berätta när vi kommer hem. Då har dom lekt pirater, hoppat i vattenpölar, dansat, varit på utflykt eller något annat skoj.

Och alla pedagogerna på förskolan är verkligen helt underbara. Mer engagerad personal får man leta efter. Glada, positiva och ständigt med nya roliga ideer på lager. Dom är med barnen på deras nivå och är med i deras lekar och pratar och diskuterar med dom.




Inte känns det ju jättetråkigt att dom håller till på en sån här underbar gård heller. Jag är lite småkär i den nya grillkåtan som dom just har köpt. I början var jag jättetveksam till att det inte fanns någon klätterställning eller rutschkana eller liknande på gården. Tänk om barnen skulle tycka att gården var trist? Haha säger jag bara åt det nu. Dom har flera små kojor, kabeltrummor, plaströr, lastpallar som ofta får agera piratskepp, en stor sandlåda och jättestor yta att röra sig på. Och dessutom går dom iväg på utflykt flera gånger i veckan.
Att dom dessutom lagar all maten själva på förskolan  gör ju inte heller saken sämre. Nästan så att man kan bli lite smått avundsjuk när man hör att Alvin ätit hemmagjorda grillade hamburgare eller liknande till lunch.

Vad jag skulle göra om dom av någon anledning stängde förskolan har jag ingen aning om. Att gå tillbaka till den kommunala känns inte det minsta lockande. Nästan så att jag isf hade varit tvungen att öppna en egen förskola här på Hertsön isåfall :-D

Kommentarer
Postat av: Petra

Låter som en fantastisk bra förskola! Tycker också att det ska synas att de lekt. Noel brukar vara smutsig hela han om dagarna. Här finns inte heller rutschkana eller klätterställning. De har däremot lite bildäck, klättervägg (inte så brant), kompostering, potatis/jordärtskocka/morotsodling och går ofta iväg till Trollskogen eller Ängen för att leka. Vi är supernöjda!



kram

2011-06-17 @ 12:29:00
URL: http://septemberflikkan.blogspot.com/
Postat av: Emma

Åh det låter så underbart! Jag hoppas att jag (eeh, eller var det milla? haha) kommer trivas lika bra på ur och skur på kronan även fast det är kommunalt. Måste erkänna att jag också funderat på det där med klätterställningar osv men jag hoppas det blir roligt ändå ;)

2011-06-17 @ 18:24:19
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja, jag kan ju bara hålla med!:)

2011-06-18 @ 20:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0