IKEA

Igår drog jag, Fia och Fridan till Happis för att shoppa lite. Inte helt välplanerat att välja dagen med absolut bäst väder men nu råkade det bli så och skoj hade vi och som vanligt var bilen rätt välfylld på väg hem :-)

Jag shoppade bland annat en spegel så att vi kan köra vår budgetrenovering på lilla toaletten. Någon gång i framtiden ska det ju troligtvis byggas om rätt rejält där men till dess känner jag att det behöver piffas lite. Så så fort vi får besök av lite barnvakter (läs farmor och farfar eller mormor och morfar) så tänkte vi måla om väggarna och sätta upp en fondtapet och byta ut spegeln mot en "lillången" från IKEA.


bild lånad från www.ikea.se

Det som dock gjorde hela min dag igår var besöket på Iittala outlet. I födelsedagspresent fick jag två rörstrandmuggar (designade av Lovisa Burfitt) av Fia och dom har jag kärat ner mig i såpass att jag redan hunnit klicka hem två till muggar. Denna servis såldes såklart på Iittala outlet och dagens erbjudande där var "köp en produkt ur serien och få 3 kort designade av Lovisa" Jag köpte såklart en mugg till och är nu stolt ägare till 3 såna kort. Tillsammans med ikeas fyrkantiga ribbaramar ska dom korten nu få utgöra kökskonst hos oss :-)


ett av korten innan den fått flytta in i ramen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0