11 kronor och en termosmugg rikare

och förhoppningsvis några gram fattigare.

Började dagen med att ta en långpromenad med Fia. Fick ett sms igår om att jag hade ett DHL-paket att hämta ut och tydligen ligger närmsta sådant ombud på örnäset så då fick vi snällt traska hela vägen dit idag. Inte helt dumt faktiskt med bara några få minusgrader ute och rätt mycket sol. Inte helt dumt heller eftersom jag fyndade en hel 50-lapp mitt på gångstigen. Med en extra 50-lapp i fickan bestämde jag mig rätt fort för att shoppa en snygg termosmugg på shell för sist jag var där spanade jag in att den kostar 79 kronor. Då tyckte jag att det lät lite mycket men nu när någon annan bjussade på 50 kronor så kändes det genast mycket mer prisvärt. Och extra prisvärt belv det när jag stod i kassan och han som jobbade där tyckte 79 kronor lät alldeles för mycket för en mugg.

"Äsch, den här muggen går ju inte att slå in automatiskt i kassan. Den är inlagd för 79 och det är ju galet dyrt."
Och så fipplade kassagubben med sin kassa ett tag och kom till slut fram till den trevliga summan 39 :-)

Så summa summarum så kom jag hem från promenaden med ett helt paket med finfina kläder åt Helge (DHL-paketet), 11 nya kronor och en snygg och praktiskt termosmugg. Och kanske även att jag förbrände en eller annan kalori på kuppen och blev av med några gram.

Nästan så att jag måste ta mig ut på en promenad även imorgon ;-)


min nya snygga termosmugg


Kommentarer
Postat av: Theresia

snygg termosmugg vart köper jag en sån

:-)

2011-07-08 @ 13:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0