Måndagsfest

Imorse vaknade jag inte med humöret på topp. Jag vet inte hur många gånger Helge vaknade under natten men fler än önskvärt i alla fall. Dessutom var han på väg att ta morgon redan vid 5 men efter lite mat, tusen nappistoppningar och en hel massa vyssjande och vaggande så somnade han till slut om och sov till 6.30.

För att göra mitt redan dåliga humör ännu sämre så möttes jag såklart av världens snöstorm när jag kikade ut genom fönstret. Kände direkt att jag var tvungen att hitta på något skoj idag för att göra denna måndag överlevbar. Så sagt och gjort så bestämde jag och Alvin oss för att ha måndagsfest för vem kan vara på dåligt humör när det är fest :-)

Vi började med att baka världens sötaste små prinsessmuffins.


hittade den här söta förpackningen på ICA för någon vecka sedan och kände att jag var tvungen att köpa med en sån hem.

Alvin var helnöjd. Han kunde baka nästan helt själv. Behövde bara lite lite hjälp av mig.

Först röra sen dekorera och slutligen äta :-)
Dock försvann en hel del av dekorationshjärtarna redan under tillverkningen av prinsessmuffinsen.

När bakningen var klar dukade vi bordet festfint och bjöd in Fia, Astrid och Hilding på fika.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja det var en riktigt trevlig måndagsfest. Sånna borde vi köra mer på!:)

2011-03-15 @ 10:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0