skatanloppet 2011

Igår var det dags för skatanloppet på Alvins dagis. Jag fick äran att vara där och hejja på barnen i skidspåret. Jag blir liksom imponerad bara av att dom har ett skidlopp varje år för barnen så när man sen kommer dit och möts av en tänd grillstad, en älg som står och grillar korven, en hare redo att ge sig ut i skidspåret och en skata som ska följa de mindra barnen runt på en liten djurrunda så är det svårt att inte älska stället och pedagogerna.



Alvin deklarerade redan på väg dit att han minsann inte alls tänkte åka skidor. Han skulle springa runt djurspåret med de mindra barnen. Jag gjorde några tappra försöka att pusha honom till att åka men NEJ det var tvärstopp. Även fröknarna på dagis försökte få honom att åka men det verkade som en omöjlig uppgift. Men strax före start så sprang han själv och hämtade sina skidor och skulle visst åka..vad som fick honom att ändra sig har jag ingen aning om men jag är glad att han åkte. Han tyckte det var skitskoj och var riktigt stolt över medaljen han fick. Han deklarerade även här hemma (och igår på dagis) att han minsann vunnit loppet och iof gick han i mål först men det var enbart för att han valde den kortaste rundan ;-)

 
Alvin poserar med sin medalj och Astrid som inte hade några skidor roade sig med att gunga när de andra barnen åkte loppet.


haren i skidspåret

Kommentarer
Postat av: Petra

Visst är det härligt när de ordnar sånt där. Noels dagis ordnade Lövhamraloppet för någon månad sen. Blåbärssoppestopp och målgång med diplom. KUL!

2011-03-10 @ 15:58:38
URL: http://septemberflikkan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0