underbara helg

Helgerna känns ännu lite mer speciella nu när David börjat jobba på kontor istället för hemifrån. Förut hände det att vi tog en fika på miljögården en lunch eller att han slutade tidigare och jobbade ikapp på kvällen istället så att vi kunde ta en tur på stan eller gå ut och busa i snön en sväng med Alvin men nu när han är på jobbet så är han på jobbet och vi får roa oss själva här hemma.

Den här helgen har i alla fall varit jättetrevlig. Den började redan i fredags då Fia och Daniel bjöd på middag. Och Daniel han tar verkligen det där med matlagning mycket seriöst och är även seriöst duktig så man vet att man kommer vara galet mätt i en vecka efter en middag där ;-) I fredags bjöds det på helstekt älg, rotfruktsgratäng och svampsås och det var precis så tokigt gott som det låter.

Och idag har det varit underbart väder ute så efter lite långfrukost i soffan framför vasaloppet så packade vi picknickkorgen och begav oss till Hertsö kullar för lite madrassåkning. Helt ärligt så är det jätteskoj att åka madrass, jag blir som ett barn på nytt. Så har ni ingen åkmadrass redan så tipsar jag om att skaffa en.


observera hålet mellan madrassen och människorna på bilden med David och Alvin. Alvin siktade konstant på alla hopp han kunde hitta i backarna :-)

Kommentarer
Postat av: Petra

Låter som en härlig helg. God mat och madrassåkning. Själv vete fåglarna om jag skulle våga mig på madrasser, de går fort, riktigt fort...



kram

2011-03-06 @ 23:01:15
URL: http://septemberflikkan.blogspot.com/
Postat av: Sofia

Härligt! låter nästan som om vi behöver införskaffa oss en madrass... även om jag håller med Petra om att de går fort, väldigt fort.

Vi hakar gärna på backåkning och fika någon helg(eller dag) i framtiden.

2011-03-07 @ 07:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0