Fredag

Fredag måste vara min absoluta favoritdag. David slutar ofta lite tidigare och man vet att man har hela helgen framför sig. Den här helgen har vi dessutom inte alls vidare mycket inplanerat. Alvin ska på sitt första "dagiskompiskalas" imorgon men utöver det blir det nog mest till att känna lugnet.

Idag däremot har jag inte direkt kännt lugnet. Började dagen med en förmiddag fylld av städning, varvat med att ta hand om mina två små förstås. Sen när huset kändes fredagsfint drog vi till affären för att fylla kylen inför helgen och efter det gick vi till dagis och plockade upp Astrid och Hilding för några timmars bus här. Sen har jag även hunnit med att baka (och äta) rabarberpaj och satt i mig lite lax och potatis och städat efter de 3 småttingarnas bus så att huset blev fredagsfint igen ;-)


En bukett rosor fick också följa med hem från affären idag. Jag och Alvin tyckte att vi var värda en sån som helgpresent efter allt städande och fixande.

Så nu sitter jag här i soffan och tittar på de snygga blommorna och väntar på att Alvin ska somna så jag kan ta mig en kopp te och lite mörk choklad och krypa upp i soffan framför någon (förhoppnignsvis) bra film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0