TRÖTT

Jag är så trött så trött så trött. Trött i huvudet och trött i kroppen. Jag behöver semester. Helge är 6 månader nu och krånglar fortfarande på nätterna, mer än vanligt dessutom de senaste nätterna. Dessutom tar han morgon före f-n, gärna redan halv 5 om han får bestämma och det får han ju faktiskt. Svårt att göra annat när han bara vägrar somna om vad man än gör. Och skulle Helge mot förmodan sova lite bättre någon natt så passar ju såklart Alvin på att ha någon mardröm eller ha kissat på sig i sängen eller något annat skoj just den natten just mitt i de timmar vi annars kunnat få ihop ett lite större antal sammanhängande timmars sömn. Förstå vilken tur att jag har David. Utan honom hade jag helt ärligt avlidit av sömnbrist. Nu tar han allt som oftast och kliver upp med mr Morgonpigg och jag får sova vidare till 7. Det blir alltså lite si och så med nattsömnen men gud så gott jag sover de där morgontimmarna när jag har sängen helt för mig själv och inte behöver bry mig om något barn.

Men just idag hjälper det inte att jag fick sova till kvart i sju och det hjälper inte att jag kom isäng redan 22 igår och kl 21 i förrgår. Jag är så sjukt trött ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0