våga vägra rött

Idag har jag och Alvin varit på stan en sväng för att köpa tyg som ska
bli ett skynke i hans nya kök. I vanlig ordning kunde jag inte riktigt
bestämma mig utan gick fram och tillbaka mellan stans tygaffärer utan
att bli desto klokare. Mest hade jag problem med färgval. Jag kände för
ett svart tyg men så var det en liten röst inne i mig som sa att Alvin är
ett barn, han måste ha mer färg.

Men helt ärligt vem påstår att barn behöver färg? Om jag går tillbaka till
när Alvin var liten så hade han fullt med färgglada pedagogiska leksaker
i härliga former som faktiskt ofast blev liggande för att Alvin mycket
hellre lekte med träslevar, vita plastlock eller våra kastruller. Idag leker
Alvin allra helst med sina bilar, vare sig de är gröna, svarta, röda eller
gula.

Så jag bestämde mig för att köra med våga vägra färg och köpte
ett svart tyg med stora vita prickar på.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Naeee, blev det PRICKAR! och svart... jag är chockad!;)

2009-12-12 @ 19:54:05
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0