Vårkänslor

Det är helt underbart väder ute nu (nåja, om man bortser från temperaturen) med massa sol. Jag och Alvin var ute och promenerade en sväng i början på veckan och det är nästan så att man får för sig att våren är på gång. Antar dock att jag lär få vänta ett tag till på våren med tanke på att vi nu bosatt oss här uppe. Idag är det nog rätt kallt ute. Vi har ingen fungerande termometer för tillfället, den visar kring -5 varje dag (mätaren har nämligen blivit begravd mitt i en stor snöhög) och Sofias termometer är visst inte heller att lita på. Den säger -13 idag men solen lyser ute så jag gissar på kanske -17.

Förra veckan gjorde alla i de här hushållet temperaturmissar. David hade ännu inte insett att vår termometer visade fel så han gav sig iväg på äventyr (med buss) och när han uträttat sina ärenden och skulle hem igen så gick det ingen läglig buss så han beslutade sig för att promenera. Det borde ju inte vara några problem. -6 ute och vinterjacka. mössa och vatar på. Dock så var det ju faktiskt inte -6 utan -18 så jag antar att han frös rätt bra på sin promenad.

Några dagar senare skulle jag och Sofia ut och vagga barnen till sömns. Jag var ju nu väl medveten om att vår termometer visade helt galet så jag frågade Sofia hur kallt det var ute. -3 svarar hon. Rätt skönt med andra ord. Jag lämnar täckbyxorna hemma och tar bara en tunn tröja under jackan för att slippa svettas när man går där och skjuter 20-kilos klumpen (barn+vagn) framför sig. Vi gick en bit och insåg att det nog var aningen kallare än -3 och när vi hade gått ytterligare en bit och inte längre hade någon känsel i låren så insåg vi nog att det var bra mycket kallare än -3. En timme senare när vi promenerat färdigt och kom fram till Sofia så visar det sig att det är -16 ute. Då har dom termometern placerad så att solen lyser direkt på den hela förmiddagarna.

Idag är det som sagt någonstans kring -17 så på dagens promenad får det bli både täckbyxor och tjock kofta och Alvin får bäddas ner i vagnen under ett lager med filtar och åkpåse och varma sköna kläder. Nästa vecka har dom i alla fall lovat varmare väder. Sol och -3 låter ju som att man skulle kunna börja ana våren på riktigt ;-)



       Alvin ute och strosar i det fina vädret


Kommentarer
Postat av: Thomas

Hej! här har jag hittat en bil åt er :-)

FrontMotor.asp" rel="nofollow">http://www.nsd.se/lokus/?site=MOTOR&NewUrl=http%3A//LOKUS.NSD.SE/ExpFrontMotor.asp



Sök på = Ford Mondeo 2,0 Ambiente Kombi Automat

2009-02-13 @ 12:23:35
Postat av: Sofia

Ha ha, vars var Alvins VARMA och sköna kläder då;P... våran termometer är bara lite väl optimistisk, den har kankse oxå vårkänslor;D

2009-02-13 @ 19:54:34
URL: http://thedream.blogg.se/
Postat av: Petra

Vad mysigt det ser ut med snö och sol!

2009-02-14 @ 13:28:45
URL: http://septemberflikkan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0