Äntligen fredag

Idag har vi haft en riktigt slappardag här hemma. Jag har diskat och dammsugit lite men i övrigt har vi mest tittat på TV, läst böcker, byggt med klossar och annat sånt skoj. Alvin verkar ha åkt på någon slags ögoninflammation eller liknande. Inatt vaknade jag av att Alvin skrek i panik i sitt rum och när jag kommer in dit så sitter han upp i sin säng och försöker öppna ögonen men han lyckas inte för dom hade kladdat ihop rejält. Rengjorde dom ordentligt men det var lika igenkladdat på morgonen när han vaknade. Men nu under dagen har det varit mycket bättre...nu får vi se hur det blir inatt. Snart kommer David hem och om några timmar så dyker även Malin och Jessica upp. Ska bli så skoj att ha dom här på besök över helgen.

Tidigare lovade jag lite bilder på våra nya möbler från Ikea. Jag hade tänkt vänta tills vi fått ordning i rummen men TV-bänken måste ni få se redan nu.


Vi har rätt mycket vitt i vardagsrummet så vi köpte en rund ceris lampa att ställa på TV-bänken men den hade spruckit i bilen på väg hem så nu vet vi inte riktigt vad vi ska ställa där...men Alvin har lösningen på det problemet ;-) Hittade honom här idag och förstå vad praktiskt...bara att byta kläder på honom för att variera inredningen.


Här är även en liten bild från Alvins nya rum. A bygger puzzel i väntan på att det ska bli vällingdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0