Äta soppa med en sked

är inga problem för de flesta personer. Men fråga mig inte hur jag tänkte när jag lagade (okej liten överdrift, jag vispade snarare ihop pulvret med vatten) soppa till lunch idag trots att vår lille trollunge just nu vägrar äta om han inte får äta själv. Två skedar soppa fick David i honom innan det vart tvärstopp. Alvin bara skrattar och skakar på huvudet när skeden närmar sig munnen och kommer den riktigt nära så kniper han ihop läpparna. Det slutade med att Alvin satt där på sin stol och själv slevade i sig soppa..nöjd som aldrig förr. Det gick faktiskt hyfsat bra (när vi väl fått på A dubbla haklappar) men det är tur att vi inte har någon matta under köksbordet ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0