Föräldramöte

Idag har vi varit på föräldramöte (Hur vuxet låter inte det då) på Alvins nya förskolan. Det gick jättebra förutom att det tog oss en hel timme att gå dit. Förstå hur vältränad jag kommer bli när det är dags för inskolning. 4 timmars promenad per dag - slå det om ni kan! :-)

Inskolningen kommer att starta den 16:e februari och hålla på i någon vecka. Vi får väl se hur många dagar som behövs. Alvin stortrivdes där idag i alla fall och ville inte följa med oss hem när mötet var slut. Men jag förstår honom...vem vill byta ett helt stort rum fyllt med nya spännande leksaker mot ett trist vardagsrum hemma fyllt med gamla tråkiga saker som man sett hundra gånger redan?

Verkar kunna bli en riktigt mysig liten avdelning där i alla fall. Lokalerna var inte så jättestora men med tanke på att det än så länge bara är 6 barn (kan bli någon till under våren) så klarar dom sig mer än väl. Personalen kan jag inte säga så jättemycket om eftersom den ena var sjukskriven januari ut och den andra inte sa så många ord idag då rektorn var rätt bra på att hålla låda. Hur som helst så tror jag det kommer bli jättebra för Alvin. Han får komma iväg och göra lite skojiga saker om dagarna, se andra barn och slipper mamma en stund. Lite jobbigt för oss kommer det ju dock bli med tanke på avståndet men det löser sig förhoppningsvis i augusti då förskolan vid oss borde vara färdigrenoverad till dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0