Film och skräck toppat med ett och annat bär.

SMS från Fia till Lisa
- om du har tråkigt kan du komma hit och käka paj och se en film.

SMS från Lisa till Fia
- Det låter absolut som en trevlig idé! (svarar en icke ont anande Lisa)

Sen tog Lisa på sig vårskorna och plumsade över till Fia med familj;-)

Jag hade en riktigt härlig kväll med trevligt sällskap, supergott fika, helt okej film. Det var som tur var varken en triller eller en skräckfilm utan helt enkelt en Lisavänlig film som man faktiskt kan sova gott efter utan att behöva ha mardrömmar om hela natten.


bordet fullt med godsaker, en tv-skärm i klass med med de mindre biodukarna hos SF
och en sjukt skön soffa att sjunka ner i.

So far so god! Hade kvällen slutat här hade allt varit frid och fröjd och Lisa hade kunnat traska hemåt (dock i sina blöta vårskor) i lugn och ro för att sedan stupa isäng och sova gott hela natten.

Men precis innan jag skulle bege mig hemåt säger Oskar..
Oskar:  Mamma kan inte jag få sova i eran säng inatt?
(Jag antar att han tyckte att filmen var lite läskig trots allt)
Sofia: Näe, det blir så trångt och varmt då. Fråga Frida om du får sova inne hos henne.
Frida: Aaaaaaaaldrig i livet!
Oskar: Men får jag lägga mig i datorrummet då?
(Jag blir fundersam...varför är det bättre att sova ensam i datorrummet än ensam i sitt eget rum)
Sofia: Men varför vill du inte sova i ditt rum?
Oskar: Spindeln är borta, jag kan inte hitta honom.
Lisa: Gaaaah! Menar ni att det är en spindel lös i huset?! (Hoppas och ber om att Oskar pratar om en plastspindel)
Oskar: Ja, jag kan inte hitta den...den är någonstans i mitt rum.

Hur tusan vet han att den är någonstans i hans rum? Känner jag spindelsläktet rätt så har den flyttat sig raka vägen ner i min handväska eller bosatt sig i min jackficka eller kanske krypit in i min mössa. Genast känner jag hur det börjar klia överallt på mig och visst känns det väl som massa läskiga små spindelben som snabbt förflyttar sig över mitt ben? Och hela hårbotten känns som att det är fullt av spindlar. Det här är ju nästan värre än den läskigaste av alla skräckfilmer.

En spindel på rymmen!
Självklart inte Oskars spindel...jag får innerligt hoppas att hans spindel var aningens mindre och även mindre hårig.

Idag berättade Sofia som tur var att spindeln var återfunnen. Oskar hade hittat den i sin säng..död! Jag pustar ut och inser att jag kan sluta skaka varenda klädesplagg innan jag tar på mig dom och jag behöver inte leta igenom hela sängen innan jag ska lägga mig ikväll. *pusat ut*



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0